Başka Şehirde Üniversite Okumanın Yararları ve Zararları

 Merhabalar bugün sizlere teknoloji konusu dışında başka şehirde üniversite okumak hakkında düşüncelerimi yazacağım.

 Öncelikle aileniz ile farklı şehirlerde üniversite okumanızın iyi ve kötü yönleri var.Bu iyi ve kötü yönlerden bahsedelim birazcık çünkü kimisine göre aile ile birlikte yaşamak daha cezbedici gelse de benim gibiler için ise başka şehirde okumak daha avantajlı.



Biraz kendi deneyimlerimden bahsedeyim.Ben Adana Çukurova Üniversitesinde Bilgisayar Mühendisliği okuyorum.Adana'ya ilk gelişim kayıt için oldu.Ailemle değil de tek  başıma bir otobüs yolculuğu ile geldim.Üniversiteye nasıl gidilir daha önce üniversiteden bir öğrencinin kurduğu Twitter sayfası aracılığı ile iletişime geçip oradan öğrenmiştim.Eğer sizin de gideceğiniz yer hakkında hiçbir fikriniz yoksa veya tek başınıza gidiyorsanız kesinlikle Facebook veya Twitter sayfalarında gitmeden önce bilgi alın.Üniversiteye 2. gidişim ise hazırlık sınavına girmek içindi.Bu sefer de tek başıma gittim ama işim daha kolaydı çünkü artık en azından üniversiteye nasıl gidilir biliyordum.Daha sonrasında gidip gelerek alışıyorsunuz tabi ki.

 Aileniz ile ayrı şehirde yaşamanızın zorlukları genellikle imkanların yetersiz olması ile alakalı.Şuan ailem ile aynı evde yaşıyor olsam okuluma arada araba ile gidip gelme imkanım olacaktı.Fakat burada benim için en büyük dezavantaj internet.Kyk yurtları maalesef internet konusunda çok yetersiz.Eğer yurt dolu ise sisteme giriş yapmakta bile zorlanıyorsunuz.O yüzden evinizde internet rahatlığı gibi bir imkan var.Eğer ben sıkıntılı internet ile yapamam diyorsanız biraz zorlanacaksınız.Açıkçası yemek konusu bir dezavantaj değil eğer yurtta kalıyorsanız.Eve çıkacaksınız eğer mutlaka düzgün ev arkadaşları seçin.En azından haftada 3 gün evde yemek yapmaya özen gösterin.En önemlisi ise tabi ki ev hasreti çekeceksiniz.Ben bu konulardan fazla etkilenmeyen birisi olarak yine de arada da olsa ailemi özlüyorum.

 Avantajlar kısmına gelirsek aslında şuan için değil de daha çok gelecek için avantajlı diyebilirim.
Eğer başka şehirde iseniz her işinizi kendiniz yapacaksınız.Bu yüzden sorumluluk alma seviyeniz artacak.İşler tek başınıza daha zor olacağı için zorluklar ile baş etme yeteneğiniz gelişecek.Bir nevi kendi ayaklarınızın üstünde duracaksınız.Kendinize daha fazla vakit ayırıyorsunuz.Her şey için zaman var emin olabilirsiniz.Ayrıca yurtta kuracağınız arkadaşlıklar da çok önemli.Son olarak adaptasyon yeteneğiniz gelişecek.Tek başınıza olduğunuz için her duruma şarta adapte olmak zorundasınız ve bu da gelecek için çok önemli.

 Özetle iki seçeneğinde kendine göre iyi ve kötü yönleri var.Eğer aileniz ile kalırsanız daha rahat yaşarsınız fakat gelecek için hazır olamazsınız.Eğer dışarıda okuyorsanız en azından iş hayatına atıldığınızda dışarısı ile alakalı daha fazla tecrübeniz olacak ve daha çabuk adapte olacaksınız.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.